GRY I ZABAWY DLA PRZEDSZKOLAKÓW

 

Zabawy paluszkowe / Krzysztof Sąsiadek; il. Izabella Grzesiak. - Poznań : Media Rodzina, cop. 2005.

Znajdziesz w tej książeczce wiele znanych i nieznanych zabaw paluszkowych. Przydadzą się w poczekalni u lekarza, w podróży i w każdej wolnej chwili, kiedy nudno albo brakuje zabawek. Zabawy paluszkowe poprawiają zdolności manualne, przygotowują do układania, konstruowania, lepienia, wydzierania, wycinania, rysowania, malowania, a także pisania. Podane tutaj zabawy to tylko propozycje. Można je urozmaicić i uatrakcyjnić na wiele sposobów i przy okazji spędzić jak najwięcej czasu z dzieckiem.

 

Z okładki książki

 

 

Zabawy, które uczą : jak wspierać rozwój małego dziecka / Johanna Friedl; [tł. Paulina Filippi-Lechowska]. - Kielce : Wydawnictwo Jedność, 2006.

 

O rozwoju dziecka decydują pierwsze lata jego życia. To właśnie wtedy dziecko uczy się rozumienia słów, koncentracji, logicznego myślenia oraz wszelkich podstawowych umiejętności. Niniejsza książka to ponad 200 pomysłów zabaw, dzięki którym dzieci od 3 roku życia mogą być, stosownie do wieku, wspierane i stymulowane we wszystkich istotnych zakresach rozwoju. Tej książki nie może zabraknąć na półkach rodziców, wychowawców i pedagogów, a zawiera ona: praktyczny podział na zakresy stymulacji, wszystkie propozycje wypróbowane w praktyce i łatwe w realizacji, zabawy dla jednego dziecka lub dla całej grupy, zabawy, piosenki, doświadczenia, niebanalne pomysły i in.

Z okładki książki

 

Zabawy przygotowujące do szkoły / Barbel Merthan ; [przekł. z jęz. niem. Rita Malcher]. - Kielce : "Jedność", 2004.

 

Myślenie o sukcesie w naszym społeczeństwie jest coraz bardziej powszechne. Dzieci i ich wychowawcy znajdują się pod ciągłą presją. Wielu rodziców lęka się, że córka lub syn być może nie podoła wymaganiom stawianym w szkole. Książka ta pokazuje, że najlepiej można przygotować dziecko do edukacji szkolnej w przedszkolu. Przedstawione tutaj propozycje łączą indywidualne umiejętności ze specyficznymi wymogami szkoły, zabawę z nauką, wprowadzając dzieci krok po kroku do świata liczenia i pisania.

 

Z okładki książki

 

 

Jak rozwijać spostrzegawczość i koncentrację? : zabawy dla dzieci w wieku przedszkolnym / Jutta Bläsius ; [przekł. z jęz. niem. Edyta Panek]. - Kielce : Wydawnictwo Jedność, cop. 2007.

 

Książka oferuje ciekawe i sprawdzone pomysły zabaw, które umożliwiają dzieciom zapoznanie się z przedmiotami życia codziennego. Ponadto prowadzą do przyswojenia sobie zdolności i umiejętności istotnych szczególnie w szkole. Przedstawione zabawy dodają dzieciom odwagi do samodzielnego działania i prób, rozwijają kreatywność i wspierają ich rozwój.

 

Z okładki książki

 

 

Zabawy rozwijające dla małych dzieci. Cz. 1 / Hanna Trawińska. - Warszawa : Wydawnictwo Akademickie "Żak", 2006.

 

Z myślą o ułatwieniu wychowywania dziecka, kiedy jest ono jeszcze w wieku żłobkowym, napisana została właśnie ta publikacja. Zawiera ona tematy zabaw i zajęć dla dzieci w wieku od 2 do 4 lat. Konieczność takiego opracowania wynika również z braku na naszym rynku jakiejkolwiek książki na ten temat. Pierwsza część publikacji została opracowana na podstawie literatury dla przedszkoli i własnych doświadczeń autorki, która jest wychowawczynią w żłobku. W tej części zamieszczono zestawy ćwiczeń i zabaw rozwijających motorykę i umiejętności umysłowe – jak i metody ich prowadzenia – łącznie z ćwiczeniami mowy, a także wybór tekstów piosenek, wierszyków i tytułów książeczek dla małych dzieci.

Druga cześć publikacji – oparta wyłącznie na dorobku zawodowym autorki – przedstawia propozycje zajęć rozwojowych i metod ich prowadzenia. Ujęto je w cykle, których tematy wprawdzie się powtarzają, ale wzrasta ich stopień trudności, dostosowywany do rosnących umiejętności i rozwoju dziecka.

Z wprowadzenia

 

Zabawy do nauczania integracyjnego / Charmaine Liebertz ; [przekł. z jęz. niem. Edyta Panek ; rys. Felix Weinhold]. - Wyd. 2. - Kielce : Wydawnictwo "Jedność", 2003.

 

Jak? Dlaczego? Czemu? Kto pyta, nie błądzi. Dzieci przychodzą do przedszkola lub szkoły z ogromną żądzą wiedzy. Aby tę radość z uczenia się utrzymać lub wzmocnić, trzeba w sposób integracyjny wspierać u dzieci kreatywność oraz naturalną skłonność do zabawy. Autorka książki Ch. Liebertz prezentuje zabawy łączące zmysłowe przeżywanie i poznawcze nauczanie. W sferach ruchu, postrzegania, relaksu, koncentracji i rytmu przytacza różnorodne pomysły, które wspomagają podstawy nauczania integracyjnego.

Z okładki książki

 

 

Z wody, waty i kostek cukru : pierwsze eksperymenty przedszkolaków / Barbel Merthan ; tł. Małgorzata Bukowska. - Kielce : Wydaw. "Jedność", 2006.

 

Czy woda ma dziurki? Czy rośliny się pocą? Czy można schwytać wiatr? W tej książce wychowawcy przedszkolni znajdą proste, obrazowe i całkowicie bezpieczne eksperymenty, dzięki którym wspólnie z dziećmi odpowiedzą na wiele pytań i przybliżą im prawa rządzące światem przyrody. Zabawa połączona z eksperymentowaniem będzie dla wszystkich maluchów nowym, niezwykłym doświadczeniem i doskonałą okazją do zaspokojenia swojej ciekawości.

 

Z okładki książki

 

 

Zabawy odprężające dla dzieci : pomysły, zabawy i ćwiczenia na każdy dzień / Ursula Rücker-Vennemann ; [tł. Magdalena Jałowiec]. - Kielce : "Jedność", 2003.

 

W przedszkolu spotykają się dzieci z rozmaitych środowisk, posiadające różne uczucia i potrzeby. Zabawy odprężające pomagają im pozbyć się przyniesionego do przedszkola niepokoju i lęku oraz prowadzą do wewnętrznego spokoju, siły i koncentracji.

50 zabaw odprężających, które obejmują: doświadczenia z materiałami; ruch; postrzeganie; techniki oddychania; podróże do krainy fantazji; medytacje;

Zabawy te mają wpływ na różne zmysły. Można dostosować je do potrzeb danej grupy bądź też do poszczególnych dzieci. Metodyczne wskazówki oraz zdjęcia i rysunki ułatwiają dobór i realizację ćwiczeń.

Z okładki książki

 

 

Zabawy na postrzeganie w lesie : dla dzieci w wieku od 3 do 12 lat / Andrea Hielscher ; tł. Magdalena Jałowiec. - Kielce : Wydaw. "Jedność", 2003.

 

Las stanowi dla dzieci idealną przestrzeń do zabawy. Można znaleźć w nim nie tylko spokój i ciszę, lecz także przygody i ciekawe przeżycia. Książka ta pomaga rodzicom, wychowawcom oraz nauczycielom wprowadzać dzieci w piękny i tajemniczy świat przyrody. Zawiera wiele pomysłów i propozycji poznawania środowiska naturalnego jako miejsca pełnego różnorodnych wrażeń. Przejrzysty podział zabaw oraz zamieszczone obok wskazówki pedagogiczne pozwalają szybko dokonać wyboru odpowiedniej propozycji na każdą okazję.

 

Z okładki książki

 

 

Zabawy relaksujące dla przedszkolaków / D. Chauvel, Ch. Noret ; tł. Marcin Zieliński. - Warszawa : Wydawnictwo Cyklady, 2000.

 

Hałas, niepokój i stres stają się coraz częściej udziałem nawet najmłodszych dzieci. Aby pomóc im zachować wewnętrzną równowagę, trzeba umiejętnie wykorzystać wszelkie chwile spokoju i odprężenia.

Książka zawiera bogaty zestaw ćwiczeń relaksujących dla dzieci w wieku od 2 do 6 lat. Można je prowadzić w grupie przedszkolnej lub indywidualnie z wykorzystaniem prostych przyborów.

Propozycje zabaw zostały przedstawione w formie krótkich konspektów, co ułatwia ich praktyczne wykorzystanie.

 

Z okładki książki

 

 

Zabawy badawcze w edukacji przedszkolnej / Bożena Muchacka. - Kraków : Wydaw. Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2001.

 

Zabawa badawcza, podobnie jak i inne rodzaje zabaw, jest sposobem rozwijania aktywności własnej dziecka. Dziecko, które podejmuje zabawę badawczą, w trakcie działania myśli, poznaje cechy, właściwości i funkcje przedmiotów, różnorodne zjawiska, a także rozmaite zależności przyczynowo-skutkowe między badanymi przez siebie przedmiotami i zjawiskami. Kierując się naturalną potrzebą ciekawości dąży do poznania świata.

Zadaniem nauczyciela przedszkolnego jest pielęgnowanie dziecięcej chęci poznawania, gdyż jest ona źródłem późniejszej ciekawości intelektualnej (…). Proponowane zabawy mają zapewnić dzieciom wzbogacenie ich doświadczeń w sferze poznawczej. Przykłady pokazują zabawę badawcza jako stymulator rozwoju motorycznego i umysłowego. Podstawowym założeniem w prezentowanych rozwiązaniach metodycznych jest rozwijanie postawy badawczej oraz aktywności własnej dzieci.

 

Z wprowadzenia

 

Powietrze : żywioły w przedszkolu / Gisela Walter ; [tł. Edyta Panek]. - Kielce : Wydawnictwo Jedność, 2004.

 

Bez powietrza nie moglibyśmy żyć. Potrzebujemy go, by oddychać – wie to każde dziecko! Jednakże gdzie jest właściwie to powietrze? Jest ono niewidoczne! Dzieci nie mogą go zobaczyć ani dotknąć. Później jednak odkrywają powietrze. Obserwują, badają, porównują i mierzą. A gdy się z nim bawią, jest ono wyjątkowym, skłonnym do żartów towarzyszem, z którym nie sposób się nudzić. Książka Giseli Walter, pedagoga-praktyka specjalizującego się w grach i zabawach dla dzieci, bogata w objaśniające rysunki i wesołe ilustracje, zainspiruje z pewnością wychowawców przedszkolnych we wszystkich pedagogicznych dziedzinach i pomoże im doświadczyć wraz ze swoimi podopiecznymi żywiołów natury w nowy, pełen niezwykłych doznań sposób.

 

Z okładki książki

 


 

Copyright