REWALIDACJA

Zestawienie bibliograficzne w wyborze

WYDAWNICTWA ZWARTE

  • Al-Khamisy, Danuta : Edukacja przedszkolna a integracja społeczna. Warszawa : Wydawnictwo Akademickie "Żak", 2006
  • Aksamit, Diana, Młynarczyk-Karabin, Ewelina : Dobre maniery. Warszawa : PWN Wydawnictwo Szkolne, 2017
  • Arusztowicz, Barbara, Bąkowski, Wojciech : Dziecko niepełnosprawne z dysfunkcją narządu ruchu. - Wyd. 2 uzup. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2001
  • Attwood, Tony : Poznajemy uczucia : poznawczo-behawioralna terapia lęku dla osób z zespołem Aspergera. – Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2019
  • Attwood, Tony : Poznajemy uczucia : poznawczo-behawioralna terapia złości dla osób z zespołem Aspergera. – Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2019
  • Autyzm i AAC : alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się w edukacji osób z autyzmem / pod red. nauk. Bogusławy Beaty Kaczmarek i Anety Wojciechowskiej. Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2015
  • Baker, Jed : Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych : trening komunikacji, zabawy i emocji dla dzieci z autyzmem. - Wydanie I, dodruk. - Gdańsk : Harmonia Universalis - Grupa Wydawnicza Harmonia, 2019
  • Berman, Tali Field, Rappaport, Abby : Baw się i rośnij! : ponad 200 gier i zabaw, które pomogą dziecku z autyzmem zdobyć podstawowe umiejętności społeczne. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2019
  • Będę dorosły / opracowanie merytoryczne i graficzne: Ewa Święcicka. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2019
  • Bogdanowicz, Marta : Metoda Dobrego Startu. – Wyd. 5. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2004
  • Bogdanowicz, Marta, Barańska, Małgorzata, Jakacka, Ewa : Metoda Dobrego Startu : od wierszyka do rysunku : ćwiczenia. Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, [2008]
  • Bogdanowicz, Marta, Barańska, Małgorzata, Jakacka, Ewa : Metoda Dobrego Startu : od wierszyka do rysunku : zestaw pomocy dydaktycznych dla dzieci 5-letnich / il. [Agata Maciągowska]. Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2008
  • Bogdanowicz, Marta, Okrzesik, Dariusz : Opis i planowanie zajęć według Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne. Gdańsk : "Harmonia", 2005
  • Borowska-Beszta, Beata : Echa ekspresji : kulturoterapia w andragogice specjalnej. Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2008
  • Borowska-Kociemba, Agnieszka, Krukowska, Małgorzata : Matematyka : karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Część 1. – Wyd. IV. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2018
  • Borowska-Kociemba, Agnieszka, Krukowska, Małgorzata : Matematyka : karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Część 2. – Wyd. IV. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2019
  • Borowska-Kociemba, Agnieszka, Krukowska, Małgorzata : Matematyka : karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Część 3.- Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2018
  • Borowska-Kociemba, Agnieszka, Krukowska, Małgorzata : Plastyka : obrazy konturowe dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną / il. Maciej Kociemba. – Wyd. 2. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2016
  • Borowska-Kociemba, Agnieszka, Krukowska, Małgorzata : Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne : karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Cz. 1. – Wydanie II. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2019
  • Borowska-Kociemba, Agnieszka, Krukowska, Małgorzata : Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne : karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Cz. 2. – Wydanie II. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2019
  • Borowski, Ryszard : Środowisko społeczne osób niepełnosprawnych. Płock : "Novum", 2003
  • Brzeziński, Włodzimierz : Wychowanie fizyczne specjalne. Cz. 2, Rewalidacja dzieci i młodzieży upośledzonej umysłowo. - Wyd. 3 popr. - Szczecin : Wydaw. Naukowe US, 1999
  • Brzeziński, Włodzimierz : Wychowanie fizyczne specjalne. Cz. 3, Rewalidacja dzieci i młodzieży niepełnosprawnej. - 3 popr. - Szczecin : Wydaw. Naukowe US, 1999
  • Budowanie własnej tożsamości / [opracowanie merytoryczne i graficzne Ewa Święcicka]. Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia - Grupa Wydawnicza Harmonia, 2018
  • Buława-Halasz, Joanna : Rehabilitacja społeczna i zawodowa dorosłych osób autystycznych : studium fenomenograficzne z zastosowaniem teorii społecznej Pierre'a Bourdieu. Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2017
  • Charbicka, Magdalena : Integracja sensoryczna przez cały rok. Warszawa : Difin, 2017
  • Człowiek z niepełnosprawnością intelektualną : praca zbiorowa. T. 1, Wybrane problemy osobowości, rodzin i edukacji osób z niepełnosprawnością intelektualną / pod red. Zdzisławy Janiszewskiej-Nieścioruk ; Uniwersytet Zielonogórski w Zielonej Górze. Kraków : "Impuls", 2003
  • Człowiek z niepełnosprawnością intelektualną : praca zbiorowa. 2, Wybrane problemy społecznego funkcjonowania oraz rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną / pod red. Zdzisławy Janiszewskiej-Nieścioruk ; Uniwersytet Zielonogórski w Zielonej Górze. Kraków : "Impuls", 2004
  • Delaney, Tara : 101 ćwiczeń, gier i zabaw : dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej. - Wyd. 1, dodr. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia Universalis, 2017
  • Dittfeld, Bożena : Spróbujmy mówić razem : program profilaktyki logopedycznej : (dla przedszkoli, klas kształcenia zintegrowanego i integracyjnego. – Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2006
  • Dydaktyka specjalna : od systematyki do projektowania dydaktyk specjalistycznych / red. nauk. Joanna Głodkowska. Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017
  • Dydaktyka specjalna : wybrane zagadnienia / red. nauk. Janina Wyczesany. Gdańsk: Harmonia Universalis, 2014
  • Dycht, Marzena : Rozwój polskiej pedagogiki specjalnej w świetle dokonań jej twórców : szkice do portretu historycznego pedagogiki rewalidacyjnej i resocjalizacyjnej. Warszawa :  Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, 2006
  • Dzieci chore, niepełnosprawne i z utrudnieniami w rozwoju / pod redakcją naukową Beaty Cytowskiej, Barbary Winczury i Andrzeja Stawarskiego. – Wydanie II. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2012
  • Dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną w systemie edukacji / pod red. Marzeny Buchnat, Beaty Tylewskiej-Nowak. Warszawa : Difin, 2012
  • Dzieci o specjalnych potrzebach komunikacyjnych : diagnoza, edukacja, terapia / redakcja naukowa Barbara Winczura. – Wyd. 4. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2018
  • Dzieci z zaburzeniami łączonymi : trudne ścieżki rozwoju / red. nauk. Barbara Winczura. – Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2012
  • Dziecko niepełnosprawne w rodzinie : praca zbiorowa / pod red. Ireny Obuchowskiej. - 3 zm. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne,  1999
  • Edukacja niesłyszących : wczoraj, dziś i jutro / redakcja naukowa Elżbieta Woźnicka. Łódź : Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej, 2017
  • Emmons, Polly Godwin, Anderson, Liz McKendry : Dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej : zaburzenia rozwojowo-sensoryczne oraz edukacyjne występujące w ramach autyzmu, ADHD, trudności szkolnych oraz zaburzeń dwubiegunowych. Warszawa : Wydawnictwo K.E. Liber, 2007
  • Franczyk, Anna, Krajewska, Katarzyna : Program psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju : ćwiczenia i zabawy do wykorzystania w pracy dydaktyczno-terapeutycznej dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi o specyficznych potrzebach edukacyjnych. – Wyd. 10. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2017
  • Fröhlich, Andreas D. : Stymulacja od podstaw : jak stymulować rozwój osób głęboko wielorako niepełnosprawnych. Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1998
  • Głodkowska, Joanna : Dydaktyka specjalna : od wzorca do interpretacji. Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017
  • Głodkowska, Joanna : Poznanie ucznia szkoły specjalnej : wrażliwość edukacyjna dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim : diagnoza i interpretacja. Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1999
  • Górska, Agnieszka : Koncentracja uwagi : karty pracy : poziom 1. Warszawa : Wydawnictwo Szkolne PWN, 2016
  • Grandin, Temple : Autyzm i problemy natury sensorycznej. Gdańsk : Harmonia Universalis - Grupa Wydawnicza Harmonia, 2017
  • Grandin, Temple, Moore, Debra : Kochaj i pomóż dorosnąć : jak pomóc dziecku ze spektrum autyzmu wejść w dorosłe życie. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2017
  • Gray, Carol : Nowe historyjki społeczne. - Wydanie III, dodruk. - Gdańsk : Harmonia Universalis - Grupa Wydawnicza Harmonia, 2019
  • Greenspan, Stanley I., Wieder, Serena : Dotrzeć do dziecka z autyzmem : metoda Floortime : jak pomóc dzieciom nawiązywać relacje, komunikować się i myśleć. Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2014
  • Grochmal-Bach, Bożena : Wychowanie i terapia w rewalidacji dzieci i młodzieży. - Wyd. 2 poszerz. - Kraków : "Impuls" : ["Colonel"], 2001
  • Gruszczyk-Kolczyńska, Edyta : Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki : przyczyny, diagnoza, zajęcia korekcyjno-wyrównawcze. – Wyd. 7. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2008
  • Gruszczyk-Kolczyńska, Edyta, Zielińska, Ewa, Kupisiewicz, Małgorzata : Dziecięca matematyka : książka dla rodziców i nauczycieli dzieci z wadą słuchu. Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1999
  • Grygier, Urszula : Praca w klasie integracyjnej : materiały pomocnicze dla nauczycieli klas IV-VI i gimnazjum. Kraków : "Impuls", 2004
  • Gryniewicz, Hanna, Kowalczyk, Grażyna, Kozłowska, Ewa : Standardy postępowania diagnostyczno-orzekająco-rehabilitacyjnego wobec dzieci i młodzieży : poradnik dla pracowników pedagogicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz nauczycieli szkół. Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu, 2005
  • Gunia, Grażyna : Terapia logopedyczna dzieci z zaburzeniami słuchu i mowy : wybrane problemy teorii i praktyki surdologopedycznej. Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2006
  • Gut, Magdalena : Kłopoty Tymona : historyjki społeczne o tym, jak się zachować w różnych sytuacjach życia codziennego. - Wydanie 2. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia - Grupa Wydawnicza Harmonia, 2018
  • Gut-Orłowska, Magdalena : Tymon i emocje : historyjki społeczne o tym, jak się zachować w różnych sytuacjach życia codziennego. – Wydanie II. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia - Grupa Wydawnicza Harmonia, 2020
  • Historyczne dyskursy nad pedagogiką specjalną - w ujęciu pedagogicznym / pod red. nauk. Jacka J. Błeszyńskiego, Ditty Baczały i Józefa Binnebesela. Łódź : Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Edukacji Zdrowotnej, 2008
  • Integracja społeczna osób niepełnosprawnych / pod red. Grażyny Dryżałowskiej, Hanny Żuraw. Warszawa : Wydaw. Akademickie "Żak", cop. 2004
  • Ja i mój świat 1 : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap obrazka : zadania domowe / redakcja Ewa Staszkiewicz, Renata Malek ; opracowanie Marzena Bednarz [i 11 pozostałych]. – Wyd. III. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2018
  • Ja i mój świat 3 : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap zdania : piosenki i zabawy / [opracowanie: Marzena Bednarz i 8 pozostałych]. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2016
  • Ja i mój świat 3 : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap zdania : zadania domowe / [opracowanie: Marzena Bednarz i 8 pozostałych]. - Wydanie II. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2018
  • Ja jako uczeń / [opracowanie merytoryczne i graficzne Ewa Święcicka]. Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2018
  • Jegier, Aneta : Relacje dziecka z wadą słuchu w szkole. Warszawa : Difin, 2011
  • Jegier, Aneta : Umiejętności społeczne dzieci : kształtowanie rozwoju emocjonalno-społecznego dzieci w normie rozwojowej i dzieci ze specjalnymi potrzebami. Warszawa : Difin, 2017
  • Kaja, Barbara : Zarys terapii dziecka : metody psychologicznej i pedagogicznej pomocy wspomagającej rozwój dziecka. Bydgoszcz : Akademia Bydgoska im. Kazimierza Wielkiego. Wydaw. Uczelniane, 2001
  • Karaskova, Vlasta : Zabawy ruchowe : dla dzieci zdrowych i niepełnosprawnych. Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2007
  • Kaufman, Raun K. : Autyzm : przełom w podejściu : program Son-Rise, który pomógł rodzinom na całym świecie. – Wydanie I. - Białystok : Wydawnictwo Vivante, 2019
  • Kielin, Jacek : Profil osiągnięć ucznia : przewodnik dla nauczycieli i terapeutów z placówek specjalnych. – Wyd. 2. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2007
  • Kirenko, Janusz, Parchomiuk, Monika : Edukacja i rehabilitacja osób z upośledzeniem umysłowym. Lublin : Wydawnictwo Akademickie Wyższej Szkoły Społeczno-Przyrodniczej im. Wincentego Pola, 2006
  • Knapik-Szweda, Sara : Znaczenie technik muzykoterapeutycznych we wsparciu rozwoju dziecka z autyzmem. – Wydanie I. - Warszawa : Difin, 2020
  • Knapp, Julie, Turnbull, Carolline : Kompletny program terapii SAZ : dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 1 roku do 4 lat : podręcznik terapeuty zawierający materiały do nauczania 140 umiejętności podstawowych krok po kroku. Gdańsk : Harmonia Universalis - Grupa Wydawnicza Harmonia, 2017
  • Konieczna, Ewelina J. : Arteterapia w teorii i praktyce. - Wyd. 2 popr. - Kraków : "Impuls", 2004
  • Konieczna, Iwona, Kosewska, Bernadetta, Smolińska, Katarzyna : Funkcjonowanie społeczne : karty pracy : poziom 1. – Wyd. 2. - Warszawa : Wydawnictwo Szkolne PWN, 2017
  • Konieczna, Iwona, Młynarczyk, Ewelina, Smolińska, Katarzyna : Wypowiedzi ustne i pisemne : karty pracy i ćwiczenia : poziom 1. Warszawa : Wydawnictwo Szkolne PWN, 2016
  • Konieczna, Iwona, Młynarczyk-Karabin, Ewelina, Smolińska, Katarzyna : Wypowiedzi ustne i pisemne : karty pracy : 2 poziom -Wyd. III. -Warszawa : PWN Wydawnictwo Szkolne, 2018
  • Konieczna, Iwona, Smolińska, Katarzyna : Funkcjonowanie społeczne : karty pracy : 2 poziom. – Wyd. III. - Warszawa : PWN Wydawnictwo Szkolne, 2018
  • Korzon, Aniela : Kształcenie zintegrowane uczniów niesłyszących w teorii i praktyce edukacyjnej. – Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2010
  • Kosińska, Anna, Polak, Anna, Żiżka, Dorota : Uczę metodą ośrodków pracy : materiały pomocnicze dla nauczycieli. Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1999
  • Kosmowska, Barbara : Dzisiaj się bawimy : rewalidacja indywidualna prowadzona metodą dobrego startu : scenariusze zajęć klas I-IV szkoły specjalnej. Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1999
  • Kott, Tadeusz : Zajęcia pozalekcyjne i terapia zajęciowa z osobami o obniżonej sprawności umysłowej. Warszawa : Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, 2002
  • Kowaluk, Marzena : Efektywność terapii pedagogicznej dzieci z trudnościami w uczeniu się. Lublin : Wydaw. Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2009
  • Kozubska, Alicja : Opieka i wychowanie w rodzinie dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim. Bydgoszcz : Wydaw. Uczelniane Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego, 2000
  • Krause, Amadeusz : Człowiek niepełnosprawny wobec przeobrażeń społecznych. Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2004
  • Kuleczka-Raszewska, Maria : Ćwiczenia korekcyjno-terapeutyczne dla dzieci z wykorzystaniem nietypowych przyborów. – Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2019
  • Kulisiewicz, Beata : Witaj, piesku! : dogoterapia we wspomaganiu rozwoju dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. – Wyd. 4. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2014
  • Kupisiewicz, Małgorzata : Słownik pedagogiki specjalnej. Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2014
  • Kuprowska-Stępień, Kamila : Percepcja słuchowa : karty pracy : poziom 1. Warszawa : Wydawnictwo Szkolne PWN, 2016
  • Kuprowska-Stępień, Kamila : Percepcja słuchowa : karty pracy : poziom 2. Warszawa : PWN Wydawnictwo Szkolne, copyright 2018
  • Kwiatkowska, Małgorzata : Dzieci głęboko niezrozumiane : program pracy edukacyjnej z dziećmi upośledzonymi umysłowo w stopniu głębokim. Warszawa : "Pod Wiatr", 1997
  • Kwiatkowska, Małgorzata : Zwyczajne towarzyszenie zamiast specjalnej troski. Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, 2006
  • Löwe, Armin : Każde dziecko może nauczyć się słyszeć i mówić : wczesna diagnoza i wczesna rehabilitacja dzieci z wadą słuchu. Poznań : Media Rodzina of Poznań, cop. 1999
  • Lubowiedzka, Agnieszka : Koncentracja uwagi : karty pracy : poziom 2. - Wydanie III. - Warszawa : PWN Wydawnictwo Szkolne, 2018
  • Malecha, Dorota : Bardzo proste karty pracy dla osób ze spektrum autyzmu oraz niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. – Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2020
  • Małasiewicz, Alicja : Aby polubić matematykę : zestaw ćwiczeń terapeutycznych dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej mających specyficzne trudności w uczeniu się matematyki. – Wyd. 5. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2015
  • Markiewicz, Katarzyna : Możliwości komunikacyjne dzieci autystycznych. Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2004
  • Mikrut, Adam, Wyczesany, Janina : Elementy metodyki nauczania początkowego dzieci upośledzonych umysłowo. Kraków : Wydawnictwo Naukowe WSP [Wyższej Szkoły Pedagogicznej], 2000
  • Mitchell, David : Sprawdzone metody w edukacji specjalnej i włączającej : strategie nauczania poparte badaniami. Gdańsk : Harmonia Universalis, 2016
  • Muller, Rene Jacob : Słyszę - ale nie wszystko : dziewczęta i chłopcy z uszkodzonym słuchem w szkołach masowych. Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1997
  • Naprawa, Renata : Gotowi do startu : program edukacji i wychowania dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. – Wyd. 2. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2012
  • Naprawa, Renata : Karta indywidualnych potrzeb ucznia : zakres dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia. Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2012
  • Naprawa, Renata, Tanajewska, Alicja : Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne : dla III etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym : (gimnazjum). – Wyd. 3. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2014
  • Naprawa, Renata, Tanajewska, Alicja : Uczę się czytać, pisać i liczyć : przewodnik dla nauczyciela. Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia - Grupa Wydawnicza Harmonia, 2018
  • Naprawa, Renata, Tanajewska, Alicja, Korzeniowska, Ewa : Program zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej w szkole podstawowej masowej lub szkole specjalnej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim : dla klas I-III. Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2009
  • Naprawa, Renata, Tanajewska, Alicja, Mach, Cecylia : Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny : zakres dostosowania wymagań edukacyjnych dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym. Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2013
  • Naprawa, Renata, Tanajewska, Alicja, Maternicka, Kornela : Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne : dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym : (klasy I-III). – Wyd. IV. - Gdańsk :  Wydawnictwo Harmonia, 2013
  • Naprawa, Renata, Tanajewska, Alicja, Maternicka, Kornela : Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne : dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym : (klasy IV-VI). Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2013
  • Nauczanie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim : wybrane problemy teorii i praktyki / red. nauk. Sławomira Sadowska. Toruń :  Wydawnictwo Edukacyjne "Akapit", 2006
  • Notbohm, Ellen, Zysk, Veronica : 1001 porad dla rodziców i terapeutów dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera. Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2016
  • Odowska-Szlachcic, Bożenna : Integracja sensoryczna w autyzmie. Gdańsk : Harmonia Universalis - Grupa Wydawnicza Harmonia, 2018
  • Olechnowicz, Hanna : Terapia dzieci z niepełnosprawnością intelektualną : programy i metody. - Wyd. 1-3 dodr. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012
  • Olechnowicz, Hanna, Wiktorowicz, Robert : Dziecko z autyzmem : wyzwalanie potencjału rozwojowego. - Wyd. 1, dodr. 2. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2013
  • Osoba ze stanami ze spektrum autyzmu : możliwości aktywnego życia / redakcja naukowa Joanna Kossewska. Kraków : Wydawnictwo Jak, 2014
  • Oszwa, Urszula : Zaburzenia rozwoju umiejętności arytmetycznych : problem diagnozy i terapii. Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2005
  • Ozonoff, Sally, Dawson, Geraldine, McPartland, James C. : Wysokofunkcjonujące dzieci ze spektrum autyzmu : jak sprostać wyzwaniom i pomóc dziecku dobrze się rozwijać : poradnik dla rodziców. Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2015
  • Parys, Katarzyna : Przestrzeń dla kreatywności uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. – Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2013
  • Pągowska, Marta : Orientacja przestrzenna : karty pracy i ćwiczenia : poziom 1. Warszawa : Wydawnictwo Szkolne PWN, 2016
  • Pedagogika specjalna : praca zbiorowa / pod red. Władysława Dykcika ; Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. – Wyd. 7. - Poznań : Wydaw. Naukowe UAM, 2007
  • Pedagogika specjalna wobec potrzeb teraźniejszości i wyzwań przyszłości / pod red. Marii Chodkowskiej. Lublin : Wydaw. Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 1998
  • Perchalec-Wykręt, Agata, Sabik, Magdalena : Pierwsze zabawy z integracji sensorycznej dla maluchów. Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia - Grupa Wydawnicza Harmonia, 2018
  • Poradnik dydaktyczny dla nauczycieli realizujących podstawę programową w zakresie szkoły podstawowej i gimnazjum z uczniami niewidomymi i słabo widzącymi : praca zbiorowa / pod red. Stanisława Jakubowskiego. Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej, 2001
  • Poradnik metodyczny dla nauczycieli kształcących uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych : praca zbiorowa / pod red. Grażyny Tkaczyk, Teresy Serafin. Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej, 2001
  • Porter, Joseph : Autyzm a czytanie ze zrozumieniem : gotowe scenariusze lekcji : dla przedszkoli oraz klas 1-3 szkół podstawowych. Gdańsk : Harmonia Universalis - Grupa Wydawnicza Harmonia, 2016
  • Pouch, Monika, Szczęsna, Dorota : Wokół pór roku : wokół jesieni : karty pracy. - Wydanie IV. - Warszawa : PWN Wydawnictwo Szkolne, copyright 2017
  • Program pracy z dziećmi z wadą słuchu lub zagrożonymi wadą słuchu w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka (0-6 lat) : poradnik dla nauczycieli i terapeutów / Joanna Szuchnik [et al.]. Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu, 2005
  • Psychospołeczne problemy rozwoju dziecka : aspekty diagnostyczne i terapeutyczne / pod red. Aliny Czapigi. Toruń : Wydaw. Adam Marszałek, 2004
  • Rehabilitacja dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w wieku przedszkolnym : z doświadczeń Przedszkola Specjalnego nr 249 w Warszawie : przykładowe scenariusze zajęć / pod red. Ewy Marii Kuleszy. Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, 2005
  • Robison, John Elder : Jestem inny : moje wskazówki dla aspich, ich rodzin i terapeutów. – Wydanie pierwsze. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2019
  • Rozwój daje radość : terapia dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim / red. Jacek Kielin. - Wyd. 3. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2014
  • Sabik, Magdalena, Szczypczyk, Anna : Zabawy dla dzieci z autyzmem. – Wyd. 3. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2016
  • Sadowska, Katarzyna : Miś i szal : czytanie uczestniczące dla dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się. Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia - Grupa Wydawnicza Harmonia, 2019
  • Sher, Barbara : Gry i zabawy we wczesnej interwencji : ćwiczenia dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i przetwarzania sensorycznego. Gdańsk : Harmonia Universalis, 2013
  • Sherborne, Veronica : Ruch rozwijający dla dzieci. - Wyd. 2, dodr. 3. - Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2005
  • Smereka, Tomasz : Pomyśl, Piotrek ! : rozwijanie myślenia metodą psychostymulacyjną u dziecka z zespołem Downa. Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2002
  • Smith, Deborah Deutsch : Pedagogika specjalna : podręcznik akademicki. 1 / Deborah Deutsch Smith ; red. nauk. Anna Firkowska-Mankiewicz, Grzegorz Szumski ; [tł. Tomasz Hołówka, Andrzej P. Zakrzewski]. - Wyd. 1, 1 dodr. - Warszawa : Wydawnictwo APS ; Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009
  • Smith, Deborah Deutsch : Pedagogika specjalna : podręcznik akademicki. 2 / Deborah Deutsch Smith ; red. nauk. Anna Firkowska-Mankiewicz, Grzegorz Szumski ; [tł. Justyna Agata Korbel, Zuzanna Saba Litwińska, Mieczysław Eligiusz Litwiński]. - Wyd. 1, 1 dodr. - Warszawa : Wydawnictwo APS ; Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009
  • Socjoterapia dzieci i młodzieży : diagnoza i metody pracy / redakcja naukowa Agnieszka Lasota i Jan L. Franczyk. Warszawa : Wydawnictwo Akademickie Żak, cop. 2015
  • Stojanowski, Jacek : Komunikuję się z otoczeniem : karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz problemami w komunikacji. – Wydanie II. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2020
  • Stojanowski, Jacek : Rozwijanie komunikacji : karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem oraz problemami w komunikowaniu się. – Wyd. III. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2020
  • Surdologopedia : teoria i praktyka / redakcja naukowa: Ewa Muzyka-Furtak. Gdańsk : Harmonia Universalis, 2015
  • Szkoła na miarę możliwości dziecka / pod red. Danuty Krzywoń i Beaty Matusek. Sosnowiec : Oficyna Wydawnicza "Humanitas", 2009
  • Tanajewska, Alicja : Nowe programy edukacyjno-terapeutyczne dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2017
  • Tanajewska, Alicja : Nowe programy edukacyjno-terapeutyczne dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2017
  • Tanajewska, Alicja, Naprawa Renata, Stawska, Jadwiga : Praca z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : poradnik dla nauczyciela. Warszawa: Difin, 2014
  • Taylor, Helen : Poznajemy uczucia : podręcznik pracy z lękiem : przewodnik dla trenerów grupowych. – Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2019
  • Terapia i edukacja osób z autyzmem : wybrane zagadnienia / pod red. Doroty Danielewicz i Ewy Pisuli. Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, 2003
  • Terapia zajęciowa osób z niepełnosprawnością intelektualną / redakcja naukowa Edyta Janus ; autorzy Aneta Bac, Edyta Janus, Agnieszka Smrokowska-Reichmann, Agnieszka Żychowicz, Paweł Żychowicz. Warszawa : PZWL Wydawnictwo Lekarskie, 2018
  • Terapie wspomagające rozwój osób z autyzmem / red. nauk. Jacek J. Błeszyński. - Wyd. 2 zm. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2005
  • Thompson, Jenny : Specjalne potrzeby edukacyjne : wskazówki dla nauczycieli. - Wyd. 1, 1 dodr. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2015
  • Tkaczyk, Grażyna : Metodyka nauczania i wychowania początkowego w szkole specjalnej. Lublin : Wydaw. Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 1997
  • Tomkiewicz-Bętkowska, Aleksandra : ABC pedagoga specjalnego : razem łatwiej : poradnik dla nauczycieli ze specjalnym przygotowaniem pedagogicznym pracujących z dziećmi z niepełnosprawnością, dla studentów kierunków pedagogicznych oraz dla osób zainteresowanych kształceniem integracyjnym. Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2015
  • Tomkiewicz-Bętkowska, Aleksandra, Krztoń, Alicja : ABC pedagoga specjalnego : poradnik dla nauczycieli ze specjalnym przygotowaniem pedagogicznym pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi, dla studentów kierunków pedagogicznych oraz dla osób zainteresowanych kształceniem integracyjnym. – Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2008
  • Tońska-Mrowiec, Anna : Zabawy słuchowe : ćwiczenia dla uczniów klas 0 i I-III. Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2007
  • Tońska-Szyfelbein, Anna : Chodzą słuchy czyli Ćwiczenia usprawniające percepcję słuchową dla uczniów klas IV-VIII szkoły podstawowej. – Wyd. IV. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2019
  • Uczeń z wadą słuchu chce zrozumieć świat : poradnik dla nauczycieli ogólnodostępnych szkół ponadpodstawowych / Urszula Buryn [et al.]. Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu, 2005
  • Usprawnienie, wychowanie i nauczanie osób z głębszym upośledzeniem umysłowym / pod red. Jana Pileckiego. - Wyd. 2 zm. - Kraków : Wydaw. Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2002
  • Walczak, Grażyna, Aksamit, Diana : Percepcja wzrokowa : karty pracy i ćwiczenia : poziom 1. Warszawa : Wydawnictwo Szkolne PWN, 2016
  • Walthers, Renate : Tyflopedagogika. Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2007
  • Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z uszkodzonym wzrokiem : poradnik dla nauczycieli / red. Grażyna Walczak. Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu, 2005
  • Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z uszkodzonym wzrokiem z dodatkowymi niepełnosprawnościami : poradnik dla nauczycieli szkół ogólnodostępnych / red. Grażyna Walczak. Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu, 2005
  • Wilde, Kate : Logistyka autyzmu : przewodnik dla rodziców, którzy zmagają się z kładzeniem dziecka spać, treningiem toaletowym, napadami złości, biciem i innymi wyzwaniami dnia codziennego. Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia Universalis, 2016
  • Winczura, Barbara : Dziecko z autyzmem : terapia deficytów poznawczych a teoria umysłu. – Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2008
  • Woźniczka-Paruzel, Bronisława : Multimedia w komunikacji, czytelnictwie i życiu kulturalnym osób z dysfunkcją słuchu = Multimedia in the communication, reading and cultural life of individuals with hearing impairment. Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2016
  • Wójcik, Magdalena : Kinezjologia edukacyjna w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną. Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2017
  • Wrona, Sylwia : Osoba głęboko upośledzona umysłowo w systemie edukacji : analiza porównawcza zajęć rewalidacyjno – wychowawczych. – Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2012
  • Wsparcie młodzieży i dorosłych z zaburzeniami ze spektrum autyzmu : teoria i praktyka / redakcja naukowa Katarzyna Patyk, Maria Panasiuk. Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2017
  • Wspomaganie rozwoju dzieci z zespołem Downa : teoria i praktyka / pod red. Bogusławy Beaty Kaczmarek. Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2008
  • Wspomaganie rozwoju uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / pod red. Danuty Osik, Anny Wojnarskiej. Lublin : Wydaw. Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2001
  • Wybrane formy terapii i rehabilitacji osób z autyzmem / pod red. nauk. Ewy Pisuli i Doroty Danielewicz. Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2005
  • Wyczesany, Janina : Pedagogika upośledzonych umysłowo : wybrane zagadnienia. – Wyd. 7. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2007
  • Zabłocki, Kazimierz Jacek : Wprowadzenie do rewalidacji. Toruń : Wydaw. Adam Marszałek, cop. 1996
  • Zabłocki, Kazimierz Jacek : Upośledzenie umysłowe - wybrane zagadnienia edukacji i terapii. Płock : "Novum", 2003
  • Zalewski, Mirosław : Muzyczna zabawa. Rzeszów : Wydaw. Oświatowe Fosze, 2008
  • Zawiślak, Beata : Dziecko autystyczne : objawy i wspomaganie : prawdziwa opowieść o Maciusiu. – Wyd. 3. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2017
  • Żabińska, Agnieszka : Praca z młodzieżą niewidomą i słabowidzącą : metoda pracy sekwencjami na lekcjach plastyki. Warszawa : Difin, 2011

 

ARTYKUŁY Z KSIĄŻEK

  • Jurkowski, Jarosław : Rewalidacja osób głuchoniewidomych, [w:] Problem podmiotowości człowieka w pedagogice specjalnej : praca zbiorowa / pod red. Henryka Machela. Toruń : Adam Marszałek, 1997. - 126-136
  • Kornaś, Dorota : Wczesna diagnoza i rewalidacja dziewczynek z zespołem Retta w opinii rodziców, [w:] Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka / pod red. nauk. Beaty Cytowskiej i Barbary Winczury. Kraków : "Impuls", 2006
  • Kulczycka, Ewa : Wczesna rewalidacja dzieci niesłyszących nowym wyzwaniem edukacyjnym w Polsce, [w:] Świat pełen znaczeń : kultura i niepełnosprawność / pod red. nauk. Jolanty Baran i Sławomira Olszewskiego. Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2006. – S. 669-678

WYDAWNICTWA CIĄGŁE

  • Augustyniak-Lauks, Barbara : Indywidualne techniki pracy z dorosłą głuchoniemą uczennicą analfabetką. Szkoła Specjalna 2009 nr 3 s. 195-203
  • Brzuchacz, Małgorzata : Terapia psychomotoryczna małych dzieci z zaburzeniami i utrudnieniami w rozwoju psychoruchowym w hipoterapii. Szkoła Specjalna 2005 nr 4 s. 295 – 299
  • Chimicz, Dorota : Wykorzystanie technologii wspomagających uczniów z niepełnosprawnościami w edukacji włączającej. Szkoła Specjalna 2020 nr 3 s. 175-187
  • Chmielnicka-Plaskota, Aleksandra, Florczykiewicz, Janina : Nowe media w arteterapii. Szkoła Specjalna 2020 nr 1 s. 54-66
  • Cichowska-Segiet, Katarzyna, Sadowska, Sławomira : Nauczanie Kierowane jako metoda łącząca pedagogikę i fizjoterapię w usprawnianiu dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym. Doświadczenia Zespołu Szkół Specjalnych nr 109 w Warszawie. Szkoła Specjalna 2012 nr 3 s. 206-214
  • Domagała-Zyśk, Ewa : Program terapeutyczny "magic circle" jako forma podnoszenia umiejętności społecznych uczniów z niepełnosprawnością i zagrożonych niepowodzeniem szkolnym. Szkoła Specjalna 2005 nr 1 s. 58-62
  • Gajek, Grażyna : Na niepowodzenia w szkole - magiczna moc bajkoterapii : scenariusz zajęć z wykorzystaniem "Bajki o mróweczce" Marii Molickiej. Biblioteka w Szkole 2008 nr 5 s. 15-16
  • Gelleta-Mac Izabela: Zabawy i ćwiczenia wspierające rozwój dziecka. Wychowanie w Przedszkolu 2008 nr 1 s. 28 – 29
  • Gołębiewska Ilona: Zajęcia z arteterapii. Scenariusz. Życie Szkoły 2011 nr 2 s. 22 – 25
  • Jarzyńska, Barbara, Merchel, Katarzyna Melania : Gimnastyka twórcza Rudolfa Labana. Wychowanie w Przedszkolu 2012 nr 4 s. 38-39
  • Jędruszczak, Maja, Al-Khamisy, Danuta : Terapia biomedyczna a funkcjonowanie społeczne dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu. Szkoła Specjalna 2020 nr 4 s. 273-282
  • Kaczorowska-Masny, Joanna : Terapia tańcem jako metoda pracy z osobami niepełnosprawnymi. Szkoła Specjalna 2012 nr 1 s. 50-54
  • Kilian, Marlena, Cichocka, Małgorzata : Muzykoterapia w rehabilitacji dzieci niewidomych i słabowidzących - założenia teoretyczne. Cz. 1. Szkoła Specjalna 2011 nr 4 s. 245-257
  • Kotowicz, Justyna : Kompetencje w polskim języku migowym i umiejętność rozumienia czytanego tekstu u uczniów G/Głuchych. Szkoła Specjalna 2020 nr 3 s. 165-174
  • Królikowska, Katarzyna : Metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne w pracy z dzieckiem niewidomym i słabo widzącym. Szkoła Specjalna 2006 nr 5 s. 380-388
  • Kubacka, Jolanta : Dogoterapia. Wychowanie w Przedszkolu 2008 nr 2 s. 55 – 56
  • Kurek-Paszczuk, Agnieszka : Gimnastyka twórcza Labana - pomysłem na lekcję wychowania fizycznego. Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne 2010 nr 1 s. 34-42
  • Lachowska Edyta: „Każdy z nas jest inny”. Poradnik Bibliotekarza 2010 nr 10 s. 39 – 41.
  • Lenartowicz, Edyta : Rewalidacja a ekspresja twórcza. Plastyka i Wychowanie 1996 nr 3 s. 29
  • Łukomska, Elżbieta : Rola ekspresji plastycznej w rewalidacji dzieci o obniżonej sprawności umysłowej. Szkoła Specjalna 2004 nr 4 s. 312-315
  • Małecka Anita: Otwarci na świat - program dotyczący włączania dzieci i młodzieży upośledzonej umysłowo w stopniu umiarkowanym, znacznym lub głębokim (w tym z deficytami wzroku) w życie kulturalne społeczności lokalnej. Szkoła Specjalna 2010 nr 1 s. 51 – 64
  • Marszałek, Lidia, Moraczewska, Barbara : Znaczenie zabawy w rozwoju dziecka z niepełnosprawnością. Szkoła Specjalna 2008 nr 1 s. 39-49
  • Marszałek, Lidia, Moraczewska, Barbara : Znaczenie zabawy w rozwoju dziecka z niepełnosprawnością. Cz. 2. Szkoła Specjalna 2008 nr 3 s. 201-210
  • Masłowska, Lucyna : Rola społeczności dziecięcej w rewalidacji dzieci chorych na gruźlicę i choroby płuc. Szkoła Specjalna 2000 nr 1 s. 35-37
  • Matasek, Marta : Wpływ metody ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne na rozwój społeczny dzieci z wadą słuchu w wieku przedszkolnym. Szkoła Specjalna 2010 nr 2 s. 132-138
  • Michalski, Robert : Hipoterapia w OSW dla Dzieci Niewidomych. Szkoła Specjalna 2004 nr 1 s. 37 – 42
  • Miller, Hanna : Twórczość plastyczna dziecka lekko upośledzonego umysłowo jako forma rewalidacji. Szkoła Specjalna 2000 nr 2/3 s. 124-128
  • Minczakiwicz, Elżbieta M. : Miejsce i funkcje pedagoga specjalnego jako “innego” we wspólnym nurcie kształcenia pełno- i niepełnosprawnych. Szkoła Specjalna 2008 nr 5 s. 369-377
  • Nadolna, Urszula : Jak wspierać ucznia słabo widzącego w szkole masowej. Życie Szkoły 2010 nr 1 s. 28-30
  • Nikiciuk, Anna : Wpływ muzykoterapii na samoocenę niedostosowanych społecznie. Szkoła Specjalna 2005 nr 2 s. 85-92
  • Sikora Joanna: Profilaktyka w szkolnictwie specjalnym. Remedium 2002 nr 6 s. 8 – 9
  • Trochimiak, Barbara : Arteterapia - problemy definicyjne. Szkoła Specjalna 2006 nr 5 s. 376-379
  • Urbańska, Elżbieta : Zajęcia z języka francuskiego formą rewalidacji upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim. Szkoła Specjalna 2002 nr 1 s. 37-41
  • Wałach, Maria : Biblioteka szkoły specjalnej miejscem rewalidacji i wyrównywania szans edukacyjnych. Poradnik Bibliotekarza 2006 nr 6 s. 7-12
  • Wasyluk, Irena : Techniki arteterapeutyczne w praktyce szkoły specjalnej. Szkoła Specjalna 2005 nr 3 s. 214 – 219
  • Wasyluk, Irena : Wspierająca rola muzyki w rewalidacji osób z głębokim upośledzeniem umysłowym. Szkoła Specjalna 2005 nr 4 s. 299-302
  • Woźnicka, Anita : Aktywność ruchowa i formy jej rozwijania w pracy z osobami głęboko upośledzonymi umysłowo. Szkoła Specjalna 2010 nr 5 s. 380-382
  • Zając, Izabela, Grabara, Małgorzata, Pucher, Jadwiga : Hipoterapia w usprawnianiu dzieci autystycznych. Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne 2002 nr 11 s. 8 – 10
  • Zielińska, Maja : Terapia ręki jako holistyczna forma wsparcia ucznia z obniżoną sprawnością motoryki małej. Szkoła Specjalna 2020 nr 4 s. 293-297

Oprac. A. Wesołowska

 

 

Copyright