Mindfulness

Wydawnictwa zwarte

  1. Greenblatt, James : Nareszcie skoncentrowani : innowacyjny program leczenia ADHD. Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2019.
  2. Psychologia muzyki / redakcja naukowa Maria Chełkowska-Zacharewicz, Julia Kaleńska-Rodzaj. Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020.
  3. Snel, Eline : Uważność i spokój żabki : ćwiczenia uważności dla dzieci... i ich rodziców . Warszawa : CoJaNaTo Blanka Łyszkowska, copyright 2015.
  4. Turrell, Sheri L. : Dorastanie bez lęku. Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2020.

 

Artykuły z czasopism

 

  1. Błaszczak, Amand : Mindfulness jako metoda terapeutyczna przeznaczona dla dzieci i młodzieży z ADHD oraz osób dorosłych. Problemy Opiekuńczo Wychowawcze, 2022, nr 1, s. 18-28.
  2. Engler, Maria : Bajkoterapia przedszkolaka - cd. Remedium, 2019, nr 11, s. 28-29.
  3. Karpińska, Iwona : Mindfulness na co dzień. Życie Szkoły, 2021, nr 7, s. 32-38.
  4. Kloskowska, Adriana : Jak uczyć uważności? Życie Szkoły, 2022, nr 5, s. 36-40.
  5. Kłysz-Sokalska, Natalia : Dziecięce mindfulness z muzyką. Życie Szkoły, 2020, nr 9, s. 6-10.
  6. Komorowska, Marta : Metody pracy z dziećmi wspomagające radzenie sobie ze stresem, cz. 1. Remedium, 2018, nr 7/8, s. 16-17.
  7. Komorowska, Marta : Metody pracy z dziećmi wspomagające radzenie sobie ze stresem, cz. 2. Remedium, 2018, nr 9, s. 16-17.
  8. Kuszak, Kinga : Poprzez kontakt z poezją rozwijać w uczniach uważność, skupienie, wrażliwość na piękno otaczającego świata... Edukacja Wczesnoszkolna, 2018/2019, nr 1, s. 23-37.
  9. Litwinow-Cieślewicz, Monika : Rok z jogą i mindfulness w przedszkolu - wprowadzenie do cyklu. Wychowanie w Przedszkolu, 2022, nr 7, s. 51-52.
  10. Litwinow-Cieślewicz, Monika : Światowy Dzień Dobroci z jogą i mindfulness. Wychowanie w Przedszkolu, 2022, nr 10, s .51-56.
  11. Litwinow-Cieślewicz, Monika : Ogólnopolski Dzień Rozmów Twarzą w Twarz z jogą i mindfulness. Wychowanie w Przedszkolu, 2022, nr 9, s. 50-56.
  12. Litwinow, Monika : Uważność, skupienie, koncentracja dzieci w wieku przedszkolnym. Wychowanie w Przedszkolu, 2020, nr 1, s. 6-11.
  13. Molińska, Marta : Uważność - dlaczego tak wiele dzieci ma z nią problem? Remedium, 2019, nr 12, s. 5-7.
  14. Olszewska, Margareta : Gimnastyka mózgu : uważne jedzenie. Życie Szkoły, 2018, nr 9, s. 26-29.
  15. Ołtarzewski, Eryk : Gimnastka mózgu - trening samokontroli. Życie Szkoły, 2018, nr 3, s. 20-23
  16. Ołtarzewski, Eryk : Gimnastyka mózgu dla nauczycieli : jak się zatrzymać i nie realizować programu? Życie Szkoły, 2018, nr 6, s. 10-16.
  17. Ołtarzewski, Eryk : Uważność w edukacji wczesnoszkolnej. Życie Szkoły, 2019, nr 2, s. 29-35.
  18. Pawłowska, Agnieszka : Mindfulness - nowa moda czy realne wsparcie? : nauczyciel i praktyka uważności. Biblioteka w Szkole, 2021, nr 6, s. 6-9.
  19. Peczko, Benedykt Krzysztof : Medytacja uważności i jej wielorakie zastosowania. Remedium, 2020, nr 10, s.27-29.
  20. Peczko, Benedykt Krzysztof : Medytacja uważności i jej wielorakie zastosowania – postscriptum. Remedium, 2020, nr 2, s. 23-25.
  21. Peczko, Benedykt Krzysztof : Medytacja uważności i jej zastosowania. Cz. 1. Remedium, 2020, nr 1, s. 15-17.
  22. Semeniuk, Agata : Co w głowie piszczy? Udzielanie wsparcia uczniom przy wykorzystaniu techniki uważności. Życie Szkoły, 2020, nr 3-4, s. 26-28.
  23. Zając, Dorota : Mindfulness w klasie. Życie Szkoły, 2022, nr 9, s. 16-20.

 

Opracowała

Bogumiła Pawłowska

Copyright