Mindfulness
Wydawnictwa zwarte
- Greenblatt, James : Nareszcie skoncentrowani : innowacyjny program leczenia ADHD. Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2019.
- Psychologia muzyki / redakcja naukowa Maria Chełkowska-Zacharewicz, Julia Kaleńska-Rodzaj. Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020.
- Snel, Eline : Uważność i spokój żabki : ćwiczenia uważności dla dzieci... i ich rodziców . Warszawa : CoJaNaTo Blanka Łyszkowska, copyright 2015.
- Turrell, Sheri L. : Dorastanie bez lęku. Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2020.
Artykuły z czasopism
- Błaszczak, Amand : Mindfulness jako metoda terapeutyczna przeznaczona dla dzieci i młodzieży z ADHD oraz osób dorosłych. Problemy Opiekuńczo Wychowawcze, 2022, nr 1, s. 18-28.
- Engler, Maria : Bajkoterapia przedszkolaka - cd. Remedium, 2019, nr 11, s. 28-29.
- Karpińska, Iwona : Mindfulness na co dzień. Życie Szkoły, 2021, nr 7, s. 32-38.
- Kloskowska, Adriana : Jak uczyć uważności? Życie Szkoły, 2022, nr 5, s. 36-40.
- Kłysz-Sokalska, Natalia : Dziecięce mindfulness z muzyką. Życie Szkoły, 2020, nr 9, s. 6-10.
- Komorowska, Marta : Metody pracy z dziećmi wspomagające radzenie sobie ze stresem, cz. 1. Remedium, 2018, nr 7/8, s. 16-17.
- Komorowska, Marta : Metody pracy z dziećmi wspomagające radzenie sobie ze stresem, cz. 2. Remedium, 2018, nr 9, s. 16-17.
- Kuszak, Kinga : Poprzez kontakt z poezją rozwijać w uczniach uważność, skupienie, wrażliwość na piękno otaczającego świata... Edukacja Wczesnoszkolna, 2018/2019, nr 1, s. 23-37.
- Litwinow-Cieślewicz, Monika : Rok z jogą i mindfulness w przedszkolu - wprowadzenie do cyklu. Wychowanie w Przedszkolu, 2022, nr 7, s. 51-52.
- Litwinow-Cieślewicz, Monika : Światowy Dzień Dobroci z jogą i mindfulness. Wychowanie w Przedszkolu, 2022, nr 10, s .51-56.
- Litwinow-Cieślewicz, Monika : Ogólnopolski Dzień Rozmów Twarzą w Twarz z jogą i mindfulness. Wychowanie w Przedszkolu, 2022, nr 9, s. 50-56.
- Litwinow, Monika : Uważność, skupienie, koncentracja dzieci w wieku przedszkolnym. Wychowanie w Przedszkolu, 2020, nr 1, s. 6-11.
- Molińska, Marta : Uważność - dlaczego tak wiele dzieci ma z nią problem? Remedium, 2019, nr 12, s. 5-7.
- Olszewska, Margareta : Gimnastyka mózgu : uważne jedzenie. Życie Szkoły, 2018, nr 9, s. 26-29.
- Ołtarzewski, Eryk : Gimnastka mózgu - trening samokontroli. Życie Szkoły, 2018, nr 3, s. 20-23
- Ołtarzewski, Eryk : Gimnastyka mózgu dla nauczycieli : jak się zatrzymać i nie realizować programu? Życie Szkoły, 2018, nr 6, s. 10-16.
- Ołtarzewski, Eryk : Uważność w edukacji wczesnoszkolnej. Życie Szkoły, 2019, nr 2, s. 29-35.
- Pawłowska, Agnieszka : Mindfulness - nowa moda czy realne wsparcie? : nauczyciel i praktyka uważności. Biblioteka w Szkole, 2021, nr 6, s. 6-9.
- Peczko, Benedykt Krzysztof : Medytacja uważności i jej wielorakie zastosowania. Remedium, 2020, nr 10, s.27-29.
- Peczko, Benedykt Krzysztof : Medytacja uważności i jej wielorakie zastosowania – postscriptum. Remedium, 2020, nr 2, s. 23-25.
- Peczko, Benedykt Krzysztof : Medytacja uważności i jej zastosowania. Cz. 1. Remedium, 2020, nr 1, s. 15-17.
- Semeniuk, Agata : Co w głowie piszczy? Udzielanie wsparcia uczniom przy wykorzystaniu techniki uważności. Życie Szkoły, 2020, nr 3-4, s. 26-28.
- Zając, Dorota : Mindfulness w klasie. Życie Szkoły, 2022, nr 9, s. 16-20.
Opracowała
Bogumiła Pawłowska