SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Zestawienie bibliograficzne w wyborze
WYDAWNICTWA ZWARTE
- Binder, Gisling, Michaelis, Richard : Trudności w nauce : skuteczne sposoby pracy z dzieckiem : pomóż swojemu dziecku. Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, cop. 2003
- Czajkowska, Irena, Hejda, Kazimierz : Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w szkole : poradnik dla nauczycieli. - Wyd. 2, dodr. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1997
- Dydaktyka specjalna : wybrane zagadnienia / red. nauk. Janina Wyczesany. Gdańsk: Harmonia Universalis, 2014
- Dziecko z trudnościami w rozwoju / red. Stanisława Mihilewicz. - Wyd. 2. - Kraków : "Impuls", 2005
- Grygier, Urszula : Praca w klasie integracyjnej : materiały pomocnicze dla nauczycieli klas IV-VI i gimnazjum. Kraków : "Impuls", 2004
- Iłendo-Milewska, Agnieszka : Dysfunkcjonalność uczniów gimnazjum. Warszawa : Difin, 2009
- Jas, Małgorzata, Jarosińska Małgorzata, współpraca Wojdyła Emilia : Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i młodzieży : prawne ABC dyrektora przedszkola, szkoły i placówki]. Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej, 2010
- Kaja, Barbara : Zarys terapii dziecka : metody psychologicznej i pedagogicznej pomocy wspomagającej rozwój dziecka. Bydgoszcz : Akademia Bydgoska im. Kazimierza Wielkiego. Wydaw. Uczelniane, 2001
- Karaskova, Vlasta : Zabawy ruchowe : dla dzieci zdrowych i niepełnosprawnych. Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2007
- Kompetencje pedagoga specjalnego : aktualne wyzwania teorii i praktyki / pod red. Zofii Palak, Anny Bujnowskiej. Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2008
- Kott, Tadeusz : Zajęcia pozalekcyjne i terapia zajęciowa z osobami o obniżonej sprawności umysłowej. Warszawa : Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, 2002
- Kowaluk, Marzena : Efektywność terapii pedagogicznej dzieci z trudnościami w uczeniu się. Lublin : Wydaw. Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2009
- Kształcenie zintegrowane : problemy teorii i praktyki / pod red. Małgorzaty Żytko. Warszawa : Wydawnictwo Akademickie "Żak", 2002
- Kształcenie zintegrowane dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych / pod red. Janiny Wyczesany, Adama Mikruta. Kraków : Wydaw. Naukowe AP, 2002
- Kutscher, Martin L., Attwood, Tony, Wolff, Robert R.: Dzieci z zaburzeniami łączonymi : ADHD, trudności w nauce, zespół Aspergera, zespół Touretta, depresja dwubiegunowa i inne zaburzenia. Warszawa : Liber, 2007
- Levine, Mel : Jak nie tracić głowy w szkole : o zdolności do nauki i zaburzeniach uczenia się. Poznań : Media Rodzina, cop. 2004
- Liebertz, Charmaine : Zabawy do nauczania integracyjnego. - Wyd. 2. - Kielce : Wydawnictwo "Jedność", 2003
- Naprawa, Renata, Maternicka, Kornela, Tanajewska, Alicja : Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne : dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym : (klasy I-III). - Wyd. IV. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2013
- Naprawa, Renata, Maternicka, Kornela, Tanajewska, Alicja : Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne : dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym : (klasy IV-VI). - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2013
- Naprawa, Renata, Tanajewska, Alicja : Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne : dla III etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym : (gimnazjum). - Wyd. 3. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2014
- Nauczanie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim : wybrane problemy teorii i praktyki / red. nauk. Sławomira Sadowska. Toruń : Wydawnictwo Edukacyjne "Akapit", 2006
- Nowicka, Agnieszka : Psychospołeczna integracja dzieci przewlekle chorych w szkole podstawowej. Kraków : "Impuls" : ["Poligrafia Salezjańska"], 2001
- Olechnowicz, Hanna : Terapia dzieci z niepełnosprawnością intelektualną : programy i metody. Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2010
- Oszwa, Urszula : Dziecko z zaburzeniami rozwoju i zachowania w klasie szkolnej : vademecum nauczycieli i rodziców. Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2007
- Popławska, Joanna, Sierpińska, Bożena : Zacznijmy razem : dzieci specjalnej troski w szkole podstawowej : poradnik dla nauczycieli szkół integracyjnych. - Wyd. 2. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, cop. 2001
- Psychospołeczne problemy rozwoju dziecka : aspekty diagnostyczne i terapeutyczne / pod red. Aliny Czapigi. Toruń : Wydaw. Adam Marszałek, 2004
- Rimm, Sylvia B. : Bariery szkolnej kariery : dlaczego dzieci zdolne mają słabe stopnie? Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1994
- Rozwój daje radość : terapia dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim / red. Jacek Kielin. - Wyd. 3. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2014
- Sadowska, Sławomira : Jakość życia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2006
- Siwek, Helena : Kształcenie zintegrowane na etapie wczesnoszkolnym : rola edukacji matematycznej. Kraków : Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2004
- Tanajewska, Alicja, Naprawa, Renata, Stawska, Jadwiga : Praca z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : poradnik dla nauczyciela. Warszawa: Difin, 2014
- Terapia dzieci i młodzieży : metody i techniki pomocy psychopedagogicznej / pod red. nauk. Iwony Dąbrowskiej-Jabłońskiej. - Wyd. 2. - Kraków : "Impuls", 2008
- Terapia pedagogiczna : scenariusze zajęć / pod red. Violetty Florkiewicz. - Wyd. 6 popr. - Łódź : Wydaw. Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej, 2012
- Terapia pedagogiczna. T. 1, Zaburzenia rozwoju psychoruchowego dzieci / pod red nauk. Ewy Małgorzaty Skorek. - Wyd. 2. - Kraków : "Impuls", 2007
- Terapia pedagogiczna. T. 2, Zagadnienia praktyczne i propozycje zajęć / pod red. nauk. Ewy Małgorzaty Skorek. - Wyd. 3. - Kraków : "Impuls", 2007
- Thompson, Jenny : Specjalne potrzeby edukacyjne : wskazówki dla nauczycieli. Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2013
- Tomkiewicz, Bętkowska, Alicja, Krztoń, Aleksandra : ABC pedagoga specjalnego : poradnik dla nauczycieli ze specjalnym przygotowaniem pedagogicznym pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi, dla studentów kierunków pedagogicznych oraz dla osób zainteresowanych kształceniem integracyjnym. - Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2008
- Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z uszkodzonym wzrokiem : poradnik dla nauczycieli / red. Grażyna Walczak. Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu, 2005
- Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z uszkodzonym wzrokiem z dodatkowymi niepełnosprawnościami : poradnik dla nauczycieli szkół ogólnodostępnych / red. Grażyna Walczak. Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu, 2005
- Wspomaganie rozwoju uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / pod red. Danuty Osik, Anny Wojnarskiej. Lublin : Wydaw. Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2001
- Zaburzenia zachowania u dzieci : teoria i praktyka / Artur Kołakowski (red. nauk.). Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2014
ARTYKUŁY Z KSIĄŻEK
- Al-Khamisy, Danuta : Gotowość nauczycieli do pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych, [w:] Integracja społeczna : praktyczne próby wdrażania / pod red. Danuty Al-Khamisy. - Warszawa : Wydawnictwo Akademickie "Żak", cop. 2002. - S. 9-16
- Gromadzka, Anna : Integracja jako proces społecznego i emocjonalnego dojrzewania dzieci sprawnych i niepełnosprawnych, [w:] Integracja społeczna : praktyczne próby wdrażania / pod red. Danuty Al-Khamisy. - Warszawa : Wydawnictwo Akademickie "Żak", cop. 2002. - S. 48-67
- Klaczak, Marzena : Wspieranie elementarnych zdolności twórczych uczniów niedosłyszących, [w:] Świat pełen znaczeń : kultura i niepełnosprawność / pod red. nauk. Jolanty Baran i Sławomira Olszewskiego. Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2006. - S. 599-606
- Łabuń, Małgorzata : Integracja szansą dla wszystkich dzieci, czy izolacją uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, [w:] Meandry wykluczenia społecznego / pod red. Julitty Nowak ; Wyższa Szkoła Pedagogiczna Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Warszawie. Warszawa : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej TWP, 2008. - S. 153-159
- Plieth-Kalinowska, Izabela : Wybrane aspekty współpracy nauczycieli i rodziców w szkole integracyjnej, [w:] Pomoc społeczna, praca socjalna. T. 2, Teoria i praktyka / pod red. Krystyny Marzec-Holki. Bydgoszcz : Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej, 2003. - S. 686-691
- Sikorski, Jacek : Życie kulturalne rodziny a zasób słownictwa uczniów niepełnosprawnych intelektualnie (doniesienie z badań), [w:] Świat pełen znaczeń : kultura i niepełnosprawność / pod red. nauk. Jolanty Baran i Sławomira Olszewskiego. Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2006. - S. 737-742
- Trojańska, Małgorzata : Wpływ środowiska wychowawczego na zainteresowania i organizację czasu wolnego uczniów z niepełnosprawnością intelektualną (rozważania teoretyczne), [w:] Świat pełen znaczeń : kultura i niepełnosprawność / pod red. nauk. Jolanty Baran i Sławomira Olszewskiego. Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2006. - S. 619-626
- Wanat-Żołądek, Katarzyna : Oryginalność jako kryterium oceny zdolności twórczych uczniów z wadą słuchu, [w:] Świat pełen znaczeń : kultura i niepełnosprawność / pod red. nauk. Jolanty Baran i Sławomira Olszewskiego. Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2006. - S. 607-618
WYDAWNICTWA CIĄGŁE
- Barczak, Wioletta : Dziecko z trudnościami w nauce : czy można mu pomóc? Życie Szkoły 2001 nr 4 s. 206-210
- Bernacka, Ryszarda E. : Szybciej, więcej i twórczo... [Indywidualny tok nauki i indywidualny program nauczania – uczeń zdolny]. Psychologia w szkole 2009 nr 4 s. 113-122
- Bogdanowicz, Marta : dziecko o specjalnych potrzebach edukacyjnych w przedszkolu. Wychowanie w Przedszkolu 2000 nr 5 s. 259-263
- Boksa, Beata : Czynniki psychofizyczne warunkujące osiągnięcia szkolne uczniów z wadą słuchu. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 2012 nr 1 s. 40-44
- Brudnik, Maria : Współpraca nauczyciela wf z rodzicami uczniów - o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne 2008 nr 10 s. 13-15
- Buglińska, Alicja : Trudne dziecko – trudne wyzwanie. Wychowanie w Przedszkolu 2005 nr 4 s. 206-208
- Dyrda, Beata : Kiedy uczeń zdolny słabo się uczy. Psychologia w szkole 2009 nr 4 s. 46-55
- Dziewięcka Beata: Konstruowanie Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych. Wychowanie w Przedszkolu 2011 nr 9 s. 32 – 36
- Edukacja dzieci o specjalnych potrzebach. Remedium 2009 nr 1 s. 4-5
- Giza, Teresa : Pomoc pedagogiczno-psychologiczna dla dzieci zdolnych. Nauczanie Początkowe 2009/2010 nr 3 s. 86-90
- Gładyszewska, Maria : Przeciw nierówności : jak uchronić dzieci przed trudnościami szkolnymi? Psychologia w Szkole 2009 nr 2 s. 125-134
- Godlewska, Aleksandra : Dziecko nadmiernie wrażliwe. Życie Szkoły 2011 nr 3 s. 40-42
- Gołaska, Paulina, Nowotnik, Anna : Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Wychowanie w Przedszkolu 2013 nr 1 s. 23-27
- Górna, Ewa : Zaburzenia rozwoju i ich wpływ na niepowodzenia szkolne. Życie Szkoły 2003 nr 6 s. 333-337
- Grudziewska, Ewa : Arteterapia jako forma pracy z dzieckiem z upośledzeniem umysłowym. Szkoła specjalna 2010 nr 3 s. 194-200
- Iwanowska, Małgorzata, Kazimierowicz, Marek : Dziecko z trudnościami – problem czy wyzwanie? Nowa Szkoła 2004 nr 4 s. 32-34
- Jałowiecka, Aneta : Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na wycieczce - pytania i odpowiedzi. Nauczanie Początkowe 2009/2010 nr 4, s. 49-56
- Jałowiecka, Aneta : O potrzebie dialogu z dzieckiem z trudnościami w nauce. Nauczanie Początkowe 2009/2010 nr 1 s. 55-61
- Jałowiecka, Aneta : Specjalne potrzeby edukacyjne do kwadratu, czyli o poszukiwaniu zdolności twórczych uczniów z dysleksją. Nauczanie Początkowe 2009/2010 nr 3 s. 48-58
- Janion, Ewa : Zaspokajanie potrzeb psychicznych dzieci przewlekle chorych. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 2000 nr 1 s. 32-35
- Jonakowska, Ewa : Zaburzenia integracji sensorycznej (SI) - jak pracować z dzieckiem? Życie Szkoły 2012 nr 2 s. 28-30
- Jurewicz, Monika : Formy pomocy dzieciom ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Nowa Szkoła 2008 nr 5 s. 34-39
- Karasowska, Aleksandra : Jak uczyć i wychowywać dzieci z zaburzeniami zachowania? Remedium 2006 nr 12 s. 6-8
- Karasowska, Aleksandra : Jak uczyć i wychowywać dzieci z zaburzeniami zachowania? Cz. 2. Remedium 2007 nr 2/3 s. 14-17
- Karasowska, Aleksandra : Jak uczyć i wychowywać dzieci z zaburzeniami zachowania? Cz. 3. Remedium 2007 nr 4 s. 10-12
- Karasowska, Aleksandra : Jak uczyć i wychowywać dzieci z zaburzeniami zachowania? Cz. 4. Remedium 2007 nr 5 s. 10-12
- Karasowska, Aleksandra : Jak uczyć i wychowywać dzieci z zaburzeniami zachowania? Cz. 5. Remedium 2008 nr 1 s.6-7
- Karasowska, Aleksandra : Jak uczyć i wychowywać dzieci z zaburzeniami zachowania? Cz. 6. Remedium 2008 nr 2 s. 10-12
- Karwowski, Maciej : Kreatywny, czyli niegrzeczny. Psychologia w szkole 2010 nr 1 s. 70-77
- Kicińska, Martyna, Klauze-Jaworska, Ewa : Problemy z nauka i szkołą. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 2001 nr 7 s. 39-46
- Kołodziejczyk, Jakub : Pomoc dzieciom z syndromem PSM. Remedium 2009 nr 7/8 s. 14-15
- Komorowska, Marta : Potrzeby edukacyjne dzieci z FASD. Remedium 2007 nr 9 s. 24-25
- Krasiejko, Izabela : Uczeń z zaburzeniami integracji sensorycznej : wskazówki dla nauczyciela. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 2008 nr 2 s. 28-34
- Krauze-Sikorska, Hanna : Praca z uczniem z inteligencją niższą niż przeciętna. Życie Szkoły 2009 nr 3, s. 16-21
- Kuczyńska-Kwapisz, Jadwiga : W jaki sposób wspierać dziecko z niepełnosprawnością na różnych etapach życia? Szkoła Specjalna 2007 nr 1 s. 10-20
- Kuśpit, Małgorzata : Zachowania autodestruktywne u dzieci. Remedium 2012 nr 4 s. 6-7
- Kwapisz, Jacek, Maciej : Aspekty prawne i organizacyjne kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Szkoła Specjalna 2006 nr 1 s. 3-14
- Łukaszewicz-Orzechowska, Agata : Czy społeczna integracja dzieci głuchych i słyszących jest możliwa ? Pedagogiczne aspekty interakcji rówieśniczych. Kwartalnik Pedagogiczny 2008 nr 3 s. 101-111. Bibliogr
- Maciarz, Aleksandra : Dziecko przewlekle chore w roli ucznia. Życie Szkoły 1999 nr 2 s. 94-98
- Maj, Agnieszka : Rola zajęć technicznych w terapii dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Życie Szkoły 2012 nr 10 s. 4-6
- Marcinkowska, Barbara : Konstruowanie programów indywidualnych. Szkoła Specjalna 2009 nr 3 s. 192-195
- Materka, Ewa : Pomoc uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych : (o współpracy między szkołą a poradnią psychologiczno-pedagogiczną. Nowa Szkoła 2003 nr 8 s. 27-30
- Mięgoć, Małgorzata : Zabawy z dziećmi z trudnościami w rozwoju. Szkoła Specjalna 2004 nr 1 s. 49-53
- Misztal, Marek : Praca z uczniami dysfunkcyjnymi w szkole ogólnodostępnej. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 2008 nr 3 s. 50-51
- Molska, Agnieszka : W jaki sposób dobierać zadania edukacyjne zbieżne z potrzebami i możliwościami uczniów? Życie Szkoły 1999 nr 4 s. 253-256
- Moraczewska, Barbara : Alternatywne formy wychowanie przedszkolnego – szanse i zagrożenia dla dziecka z choroba przewlekłą. Szkoła Specjalna 2009 nr 5 s. 325-332
- Nadolna, Jolanta, Piętkowska, Jolanta, Piętkowski, Jarosław : Integracja środowiska w pracy z dziećmi o nieharmonijnym rozwoju. Wychowanie Fizyczne i zdrowotne 2010 nr 7 s. 17-19
- Niemczyk, Agnieszka : Dobre intencje nie zawsze wystarczą. Remedium 2012 nr 6 s. 8-9
- Nowicka, Agnieszka, Janion, Ewa : Opieka nad dzieckiem chorym w szkole. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 2001 nr 7 s. 54-57
- Nowociński, Władysław : Umuzykalnianie dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Szkoła Specjalna 1994 nr 3 s. 170-177
- Oleńska-Pawlak, Teresa : Wspomaganie uczniów przewlekle chorych w szkołach ogólnodostępnych. Nowa Szkoła 2003 nr 4 s. 22-27
- Otocka, Agata : Samoocena uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Nowa Szkoła 2004 nr 6 s. 42-46
- Papilińska, Małgorzata : Globalne wyzwania w edukacji uczniów o specjalnych potrzebach – X Międzynarodowa Konferencja IASE w Hongkongu. Szkoła Specjalna 2008 nr 1 s. 66-69
- Paszkiewicz, Aneta : O specjalnych potrzebach edukacyjnych ucznia zdolnego. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 2011 nr 6 s. 20-26
- Paszkiewicz, Aneta : Rozpoznawanie sytuacji ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na terenie szkoły. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 2011 nr 7 s. 33-38
- Pawlak, Piotr : Model postępowania terapeutycznego z dziećmi nadpobudliwymi psychoruchowo. Edukacja (Studia, Badania, Innowacje) 2008 nr 2 s. 96-104
- Ploch, Leszek : Realizacja specjalnych potrzeb edukacji muzycznej uczestników orkiestry osób niepełnosprawnych. Szkoła Specjalna 2008 nr 2 s. 92-99
- Praisner, Mira : Specyficzne zaburzenia językowe (SLI). Remedium 2012 nr 10 s. 1-3
- Przybyszewska, Joanna : Doskonalenie percepcji wzrokowej i spostrzegania wzrokowego u dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Szkoła Specjalna 2010 nr 5 s. 368-374
- Puszczałowska-Lizis, Ewa : Terapia integracji sensorycznej uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne 2012 nr 11 s. 16-20
- Róziewicz, Grażyna : Praca z uczniem w kryzysie emocjonalnym. Problemu Opiekuńczo-Wychowawcze 2012 nr 1 s. 9-21
- Skrzetuska, Ewa : Rozwój koncepcji pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Nowa Szkoła 2014 nr 6 s. 12-21
- Skura, Małgorzata : Opieka nad dziećmi z zaburzonym rozwojem. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 1999 nr 1 s. 24-25
- Strużyk, Łucja : Diagnozowanie trudności w nauce. Życie Szkoły 2002 nr 10 s. 610-613
- Strzelecka, Renata : O zaspokajaniu psychicznych potrzeb uczniów. Życie Szkoły 2001 nr 5 s. 264-269
- Szymanowska, Joanna : Dziecko chore i niepełnosprawne w szkole. Edukacja (Studia, Badania, Innowacje) 2009 nr 2 s. 38-49
- Traczyk, Anna : Odkryć swoje ja... moja droga do poznania potrzeb ucznia lekko upośledzonego umysłowo. Edukacja (Studia, Badania, Innowacje) 2009 nr 2 s. 38-49
- Wiatrowska, Leokadia : Specjalne potrzeby edukacyjne w nanocywilizacji. Szkoła Specjalna 2008 nr 2 s. 107-118
- Wiercioch, Urszula : Ocenianie uczniów ze zdiagnozowanymi zaburzeniami. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze 2003 nr 3 s. 29-33
- Więckowski, Ryszard : Praca terapeutyczna w systemie edukacji wczesnoszkolnej. Życie Szkoły 2001 nr 1 s. 3-10
- Winiarczyk, Anna : O specyfice pracy z uczniem zdolnym. Nauczanie Początkowe 2009/2010 nr 3 s. 14-20
- Wnuk, Anna : Edukacja bezpieczeństwa ruchu drogowego dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na przykładzie Wielkiej Brytanii. Szkoła Specjalna 2011 nr 3 s. 209-215
- Wojciechowski, Mieczysław : dziecko z dysfunkcją. Remedium 2002 nr 9 s. 8-9
- Woynarowska, Barbara, Tabak, Izabela : Uczniowie z chorobami przewlekłymi w szkole. Remedium 2009 nr 12 s. 22-23
Opracowała:
Anna Wesołowska